Marketing

Conversie optimalisatie best practices

Hier vind je de beste en meest inspirerende business cases om meer leads te genereren en klanten te werven.

Case studies leads genereren

89% meer inschrijvingen voor Makelaarsland

Makelaarsland veranderde de foto op de leadgeneratie pagina van een dame naar een ‘VERKOCHT’ plaatje op een ‘te koop’ bord. Een visuele bevestiging van de gewenste uitkomst, het huis verkopen, deed wonderen. Het aantal inschrijvingen steeg met maar liefst 89%. Gebruik foto’s die het eindresultaat laten zien.

Hier kun je de volledige case study lezen.

102,5% meer inschrijvingen

Highrise testte een inschrijvingspagina met prominent een persoon in beeld. Deze A/B test leidde tot 102,5% meer inschrijvingen.

Voices.com verhoogt conversie met 400%

Voices.com verhoogde de conversie van 5% naar 22% door redesign en optimalisatie.

Betere foto leidt tot 40,18% hogere conversie

ExactTarget is een SaaS bedrijf dat de Premier Digital Marketing Conference organiseert. Ook hier levert het veranderen van de foto veel op. De foto van een laptop werd simpelweg verandert in een foto van de conferentie.
Leer hier de case study.

$ 1 mln extra omzet voor SeoMoz

Conversion Rate Experts biedt een uitgebreide case study van hoe zij SeoMoz (nu Moz.com) aan $ 1 mln extra omzet hebben geholpen.

104,99% meer bezoekers naar Top aanbiedingen

Bezoekers op informatieve pagina’s krijgen is één, ze naar commerciële is vaak een moeilijke opgave. Bakker-Hillegom heeft dat heel simpel opgelost door bovenaan de pagina’s een banner met
topaanbiedingen te plaatsen.

99,4% hogere conversie Forextrading.com

Zie hier de uitgebreide case study.

Copywriting

MarketDialer voegde de prijs toe aan de landingspagina en verdubbelde het aantal leads.

‘For Skin Consultation, Register Here:’ werd veranderd in ‘I want an expert opinion. Sign me up!’ en de omzet steeg met 22%.

Zwitserleven veranderde de tekst in de buttons van ‘Ga verder’ in ‘Meer informatie’ waardoor de doorklikratio 14,41% steeg.

daFlores.com voegde urgentie toe aan de site, ‘Bestel in de komende x uren om vandaag te bezorgen’ en zag de omzet met 27% stijgen.

Veeam Software veranderde één woord op de product pagina en verhoogt de CTR met 161,66%. ‘Request a quote’ werd ‘Request pricing’.

Een start-up veranderde de titel op de homepage van ‘Businesses grow faster online!’ in ‘Create a webpage for your business’. Deze andere positionering verhoogde de conversie met 90%.

Een homepage makeover resulteerde in een 106% hogere conversie. Bekijk de case hier.

Door de titel en button tekst van het inschrijformulier te veranderenn werd een conversie van 31,54% gebehaald. De titel werd veranderd van ‘Join BettingExpert’ in ‘Get FREE Bettings Tips’. De button tekst was ‘Sign up +’ en werd ‘Sign Up & Get the Best Daily Betting Tips’.

Corkscrew Wine verhoogde de conversie met 148,3% door de korting te benadrukken met een rode cirkel met bijvoorbeeld ‘15% off’.

Het veranderen van de button tekst van ‘Create My Account’ naar ‘Creat Account & Get Started’ leverde een 31,03% hogere conversie op.

Een Deense makelaar veranderde één woord in de button tekst van (vrij vertaald) ‘Bestel Informatie’ naar ‘Ontvang informatie’ en verhoogde de conversie met 38,26%.

Het veranderen van de titel ‘Keeping tabs on your Diabetes just got a lot easier’ in ‘Maintain your Optimal Health by keepinjg tabs on your diabetes’ verhoogde de conversie met 31%.

Design en ontwerp

BizzTravel veranderde de navigatie en het design waardoor de conversie met 21,34%.

Het prominent plaatsen van een button verhoogde de conversie van luxe hotel The Vineyard met 32%.

Bag Servant veranderde de Twitter button in een trust button en verhoogde de conversie met 72,05%.

Performable veranderde de button kleur van groen naar rood en verhoogde daarmee de conversie met 21%. Dat betekent niet dat rode buttons altijd beter presteren, maar het is wel de moeite waard om verschillende kleuren te testen.

SAP BusinessObjects had eerst een blauwe tekstlink en voegde toen een grote oranje button met ‘DOWNLOAD NOW’ toe en verhoogde de conversie met 32%.

E-commerce best practices

107% meer omzet met ‘trust’ button

Express Watches veranderde een button ‘Never Beaten on Price’ in ‘Seiko Authorized Seller Site’. Dat leverde bijna een verdubbeling van de omzet op.

Simpele oplossing om conversie te verhogen

Overtoom (inmiddels Manutan) voegde beoordelingen en betalingsmethoden toe aan het winkelmandje. Daardoor steeds de conversie met bijnan 25%. Dit kun je binnen een half uur zelf implementeren.

Vertrouwen verhoogt de verkopen

Horloges.nl veranderde banner op een productpagina en verhoogde de omzet met 41% voor G-shock horloges.

Minder keuze, meer verkopen

Pluimen verminderde het aantal keuzes op de landingspagina en verhoogde de omzet met 19,7%.

$ 12 mln meer omzet voor Expedia

Expedia
verwijderde één veld in het registratie proces en verhoogde de omzet met $ 12 mln

Video

247% hogere conversie met productvideo’s

Het toevoegen van productvideo’s kan de verkopen een impuls geven zoals blijkt uit bevindingen van Treeopedia (wel uit 20110>

Category Without video With video Increase in Conversions Views ratio
Bracelet Average 1.58% 5.02% 260.13% 7.18%
Earrings Average 2.55% 5.66% 190.33% 8.55%
Engagement rings Average 1.94% 5.45% 186.08% 7.26%
Pendants Average 2.62% 7.50% 370.60% 8.39%
Rings Average 2.26% 5.90% 212.64% 8.25%
Grand Average 2.20% 5.93% 247.00% 7.96%

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *