Marketing

7 Manieren om Sneller een E-mail Lijst op te Bouwen

Ondernemers zien mailen naar de eigen e-mail lijst als de beste online marketing strategie om nieuwe klanten te werven.
Het opbouwen van de e-mail lijst is voor deze ondernemers de grootste uitdaging.

Ik heb verschillende populaire websites bestudeerd die veel leads genereren en het blijkt dat de oplossing vaak verrassend simpel is.

Als het aantal inschrijvingen voor je lijst tegenvalt dan zijn dit 7 manieren om het aantal e-mail inschrijvingen te verhogen.

1. E-mail inschrijfformulier verplaatsen

Op veel websites staat het inschrijfformulier een beetje verstopt aan de rechterkant. Dat levert in de regel weinig inschrijvingen op. Daarom zie je op steeds meer sites dat het inschrijfformulier is verplaatst naar de bovenkant van de pagina en dat zij het op de homepage zetten.

Moneysavingexpert.com heeft een e-mail lijst met 10 mln mensen en genereerde afgelopen maand gemiddeld 305 nieuwe e-mail inschrijvingen per dag.

Moneysavingexpert heeft het inschrijfformulier voor de e-mail nieuwsbrief bijvoorbeeld bovenaan de webpagina geplaatst en laat het naar voren komen door de rest van de tekst te faden.

Het verplaatsen van het inschrijfformulier is de makkelijkste manier om het aantal inschrijvingen te verhogen.

2. E-mail pop-up

Veel populaire blogs en websites gebruiken inmiddels een e-mail pop-up om meer leads te genereren. Het is niet erg subtiel, maar werkt wel. Zie bijvoorbeeld investorwords.com. De meeste e-mail programma’s hebben de mogelijkheid om een pop-up te implementeren en anders kun je dit voor weinig geld laten doen.

Onder meer Popupdomination biedt email capture software vanaf $ 47.

3. Gratis rapport, webinar, cursus

De tijd dat mensen zich zomaar inschrijven voor iedere nieuwsbrief is voorbij. Zelfs als je het inschrijfformulier bovenaan plaatst of met pop-ups werkt. Het gaat veel makkelijker als je waardevolle informatie biedt in ruil voor een contactgegevens. Er zijn talloze voorbeelden van websites die een gratis rapport, webinar, cursus aanbieden om meer leads te genereren.

Entrepreneurs-journey.com biedt nieuwe bezoekers een gratis cursus en promoot dat actief bovenaan de homepage. Het inschrijfformulier is er in verschillende varianten.

4. Probeerperiode

Vrijwel alle bedrijven die software as a service bieden, werken met een gratis proefperiode. Je kunt dan bijvoorbeeld 30 dagen gratis gebruik maken van het product. Laatst las ik een onderzoek en het bleek dat als er veel gegevens werden gevraagd het aantal inschrijvingen aanzienlijk daalde, maar de uiteindelijke conversie was veel hoger.

Je kunt bijvoorbeeld 14 dagen gratis kennismaken met het Rainmakerplatform.com

5. White paper

Op de zakelijke markt zijn white papers populair. Een white paper is een rapport of handleiding die lezers leert hoe een technologie of product een probleem oplost. Het is vaak een uitgebreide rapportage en daarvoor vragen bedrijven in ruil veel contactgegevens van een aanvrager. U kunt deze potentiële klanten daarna ook telefonisch en per post benaderen.

6. Ledensite

Waarom zou je waardevolle informatie zomaar weggeven? Vaak levert het alleen pageviews op. Daarom zie je steeds meer membership sites. Het is een kleine drempel om gratis lid te worden, maar daarna is het makkelijker om producten te verkopen.

7. Adverteer om leads te genereren

Mensen kopen een duur product of dienst zelden tijdens het eerste bezoek op een website. Je ziet dan ook dat succesvolle internet marketeers eerst wat gratis weggeven voordat ze proberen te verkopen. Traditionele bedrijven zouden wat meer op deze manier kunnen werken.
Nu zie je bijvoorbeeld een advertentie met ‘PR bureau voor al uw public relations activiteiten’. Ik ben benieuwd hoe hoog daarvan de conversie is. Ze zouden ook kunnen adverteren met ‘Download gratis rapport “Succesvolle Online PR Voorbeelden”’. Op deze manier trek je meer bezoekers en genereer je meer leads.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *