Marketing

SEO Copywriting

U heeft nu op basis van een zoektermanalyse een zoekterm gekozen voor zoekmachine optimalisatie. Vervolgens schrijft u de pagina; de best mogelijke pagina. Dat is veel werk, maar is de moeite waard. Verschillende van mijn pagina’s leveren meer dan 2.000 bezoekers per maand op.

Richt u specifiek op dit onderwerp als u de pagina schrijft en neem wat kopjes op waarin de zoekterm terugkomt of waarbij je synoniemen gebruikt. Zelf schrijf ik eerst het verhaal en vervolgens optimaliseer ik de tekst voor de zoekmachine.

De belangrijkste pagina elementen

Domeinnaam en webadres

Het is belangrijk om zoektermen in het webadres terug te laten komen want zoekmachines waarderen dit en Google gebruikers klikken dan sneller op uw website.

http:/www.uwwebadres.nl/accountant-eindhoven/

U zou er daarom voor kunnen kiezen een domeinnaam te claimen die naast uw bedrijfsnaam ook de belangrijkste zoekterm bevat. Geef in ieder geval onderliggende pagina’s de naam van zoektermen.

http:/www.naam+zoekterm.nl/zoekterm 1/zoekterm1a

Titel en beschrijving

De titel en beschrijving is datgene wat u ziet in de zoekresultaten. De title tag is het belangrijkste pagina element voor zoekmachine optimalisatie. Deze geeft een korte beschrijving van de pagina. Er worden maximaal 60 tekens gelezen. Zet altijd uw zoekterm in de titel.

Het is verleidelijk de titel vol te zetten met zoektermen, maar het is tevens de eerste regel die terugkomt in de zoekresultaten. Dus de tekst moet bezoekers ook aanspreken en overhalen uw website te bezoeken.

De beschrijving zie je ook terug in de zoekresultaten. De titel en beschrijving zijn eigenlijk een mini advertentie. Een voorbeeld van Booking.com:

1989 hotels in Londen – Booking.com
Bespaar aanzienlijk op online hotels in Londen, Verenigd Koninkrijk. Goede beschikbaarheid en geweldige prijzen. Lees hotelbeoordelingen en kies voor uw verblijf het hotel met de beste aanbieding.

Kopteksten

De volgende pagina elementen die van belang zijn, zijn de kopteksten, Zoekmachines hechten het meeste belang aan kop 1 teksten.
Ook hier geldt, zoals met alle pagina elementen, dat het belangrijk is zoektermen te laten terugkomen, maar het niet te overdrijven. Uw belangrijkste zoekterm plaatst u dan bijvoorbeeld in kop 1 en een keer in een kop 3. De tweede zoekterm van de pagina plaatst u vervolgens in een kop 2 en in een andere kop 3.

Foto’s en plaatjes

Plaatjes die u op uw webpagina plaatst, kunt u een naam geven. Dit is de zogenaamde alt tekst van een image. Hiermee vinden de zoekmachines nog meer zoektermen op uw pagina.

Content

Naast de title en kopteksten laat u uw zoektermen in de content terugkomen. Het is belangrijk om te weten dat zoekmachines over het algemeen meer waarde hechten aan de eerste 25 woorden op een pagina en aan de laatste 25 woorden. Dus begin de pagina met de zoekterm en eindig ermee.

Interne linkstructuur

Een goede interne linkstructuur is ook belangrijk. Wanneer je bovenaan wilt eindigen moet je pagina veel interne verwijzingen hebben. Dit kun je opnemen in teksten en in de navigatie.

Met SEO copywriting schrijf je voor je ideale klanten en de zoekmachines.

Cursus Zoekmachine Optimalisatie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *